De afrekenstaat zorgt ervoor dat je de kosten die op het project zijn gemaakt door kunt sturen naar de ontvangende partij.

Je vindt de afrekenstaat onder Project > Facturatie BETA > Afrekenstaat (staat de afrekenstaat in jouw account niet aan, vraag via de chat om de module aan te zetten).

Om een afrekenstaat te generen of te versturen zijn er 3 stappen nodig.

Stap 1
Door een begin- en einddatum te kiezen zorg je ervoor dat alleen de kosten van de gekozen periode op de afrekenstaat komen. Kies je geen datums, dan komen alle kosten van het project op de afrekenstaat.

Stap 2
Hier kun je kiezen welke kosten en hoe je deze kosten op de afrekenstaat wilt tonen. Door een kostentype aan te vinken, krijg je vervolgens verschillende opties voor de weekgave van de kosten. Bij uren krijg je ook nog de optie om te kiezen welke uurtypes je op de afrekenstaat wilt tonen. 

Je kunt ook verschillende opties gebruiken. Zo kun je bij uren aanvinken of je wel of geen prijzen van de uren wilt tonen. En kun je daarnaast ook nog over de gehele afrekenstaat kiezen of je de prijs per eenheid toont en of je alle prijzen wilt tonen. 

Stap 3
Wanneer je een selectie van de kostentypes hebt gemaakt en vervolgens de weergave hebt gekozen kun je een afrekenstaat maken. Je kunt een voorbeeld PDF generen, om te kijken hoe de afrekenstaat er uit komt te zien. Daarnaast kun je vanuit de knop "E-mail versturen" de afrekenstaat naar de ontvangende partij sturen.
Wanneer je kiest voor "E-mail versturen" krijg je een pop-up scherm waarin je ook nog bijlagen aan de afrekenstaat kunt toevoegen. 

Stap 4
Onderaan de pagina kun je de mail historie zien per afrekenstaat. Ook hier heb je per e-mail een tweetal opties. Je kunt door middel van het oogje de afrekenstaat nogmaals bekijken en door middel van het envelopje de e-mail opnieuw versturen.

Heeft u het antwoord gevonden?