Klik hier om het artikel te openen in je browser

Binnen het Exact Online Bouw platform kunnen er tal van e-mails verstuurd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan contracten, offertes en facturen. Het is hierbij mogelijk om per e-mail een e-mailadres van de verzender in te stellen. Dit kan de organisatiebeheerder instellen en werkt als volgt:

Ga naar Account > Instellingen en klik vervolgens links op 'E-mails'.

Let op: heb je de optie 'Mail instellingen' niet in je account? Dan heb je geen SPF-record ingesteld. Je leest er meer over in deze handleiding.

Je ziet dat je, op de 1e en 2e factuurherinnering na, per onderdeel 3 opties hebt: 'Organisatie', 'Gebruiker' en 'E-mail'. Door 'Organisatie' te kiezen wordt de betreffende mail verzonden namens het e-mailadres van je organisatie. Kies je voor 'Gebruiker', dan wordt de mail verzonden namens de ingelogde medewerker en kies je voor 'E-mail' dan kun je handmatig een e-mailadres invoeren. Tevens heb je de mogelijkheid om CC- (kopie) en BCC-adressen (blinde kopie) in te voeren.

Onderstaand zie je een voorbeeld van een factuur als je een e-mail gaat sturen, waarbij alle velden gevuld zijn.

Sjablonen

Wil je je eigen tekst gebruiken voor het verzenden van e-mails, dan kun je dat per mailtype instellen via je mail instellingen.

Mail per filiaal

Werk je met meerdere filialen? Dan heb je de mogelijkheid om per filiaal een afzender in te stellen. Selecteer bij de module of je het op basis van het filiaal wil verzenden. Selecteer je hier het filiaal, dan wordt het email adres gebruikt wat is ingesteld in het filiaal.


Heb je hier nog meer vragen over?
Neem dan contact op met ons Customer Success Team via de live chat.

Succes!


Trefwoorden: Mail, e-mail, Email, email, E-mail, instellingen, versturen, factuur versturen, offerte versturen, factuur verzenden, offerte verzenden, mailsjabloon, sjabloon

Heb je het antwoord gevonden?