Werk je met een aangenomen som en factureer je in termijnen? Dan kun je gebruik maken van de facturatie module.

Klik binnen een project op het tabje Facturatie en begin met het aanmaken van je termijnstaten.

Aan de linkerkant vind je het overzicht van je termijnstaten, hierbij zie je direct:

Contact
Totaal te factureren
Nog te factureren


Door op de groene knop "+Termijnstaat" te klikken maak je een nieuw termijn aan. Een termijn wordt altijd berekend op de aangenomen som die is ingevuld.

In het voorbeeld hieronder is er een aangenomen som van 10000 euro. Deze hebben we verdeeld in 4 termijnen van elk 25%. Door het percentage in te vullen wordt er direct een bedrag uitgerekend. Vul je een bedrag in, dan wordt er een percentage gegenereerd.


Voor elke termijnstaat die je aanmaakt kan je een verschillend contact selecteren, dus ook je aangenomen bedrag kan per contact verschillend zijn.

Als je op het contact klikt komen det termijnen in de dropdown.


Aan de rechterkant vind je een duidelijk overzicht van de geselecteerde termijnen die gereed zijn voor facturatie. (mits je de checkbox hebt aangevinkt)
Je hebt tevens de mogelijkheid om meerdere termijnen in een keer te factureren van meerdere contacten.


Factuurstatus Termijnen

Hieronder kun je rechts in de kolom zien wat de status is van de termijn die is omgezet naar een factuur. klik je hier op dan ga je direct naar de factuur die gekoppeld is aan de termijn.



Onder aan de pagina zie je het volledige overzicht van de facturen.
Klik op een factuur om deze te openen.



Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!



Trefwoorden:, termijnen, termijn, projecttermijn, factureren, factuur, termijnstaat, procentenverdeelstaat, verdeelstaat,

Heeft u het antwoord gevonden?