Het komt weleens voor dat je verschillende kost- en verkoopprijzen hebt per contact of medewerker. Vul je dit in bij de organisatie dan geldt dit voor je hele Exact bouw7 omgeving, ga je dit voor je contact of medewerker instellen dan overruled dit de organisatie instelling. In de volgende tabel laten we de werking van het overrulen zien.

Account > Instellingen > Organisatie.
Scroll naar beneden om het uurtarief per uurtype in te stellen.
Hier kan je per uurtype een tarief instellen.

Voor de contact instellingen bewerk je het contact en scroll je naar beneden om daar vervolgens je tarief in te stellen.

Ook voor je medewerker geldt dezelfde werkwijze als bij het contact.
De tarieven worden op de volgende wijze gecontroleerd.

Contact heeft 2 routes

Voor het bepalen van de Verkoopprijs:

  1. Contact van het project
  2. Geselecteerde contact waar de uren op zijn geboekt
  3. Organisatie instelling
  4. Huidige tarief berekening

Voor het bepalen van de Kostprijs:

  1. Geselecteerde contact waar de uren op zijn geboekt
  2. Contact van het project
  3. Organisatie instelling
  4. Huidige tarief berekening

Welk tarief moet ik vullen onder contact?

Uurtarief = bij leveranciers (dus als je uren gaat boeken voor een onderaannemer -> Dit komt als kosten in de projectadministratie

Verkoop uurtarief = bij leveranciers (dus als je uren gaat boeken voor een onderaannemer -> hoe de uren van de OA vervolgens worden verkocht) Hoe deze uren als omzet op de verkoopfactuur komen

Afgesproken uurtarief = bij opdrachtgevers
"Elk uur wat ik voor deze opdrachtgever maak, factureer ik tegen dit tarief". Ik heb een afspraak dat ik bij deze opdrachtgever 40 euro per uur mag rekenen

Succes!

Heeft u het antwoord gevonden?