Klik hier om het artikel te openen in je browser

Om te beginnen moet materieel eerst in Exact bouw7 worden aangemaakt. Dit doe je door te gaan naar Beheer > Materieel.
Voordat je materieel kan aanmaken, moet je eerst groepen en eenheden aanmaken.


Klik nu op de groene knop om een nieuw materieel aan te maken.

Hierna zal er een pop-up scherm tevoorschijn komen en kan jij je gegevens invullen.
Je kunt onderstaande foto gebruiken als voorbeeld. De groene knop "+ Eenheid" betekent dat je nog een eenheid kan toevoegen aan je materieel.


Boekingen

Onder het kopje Boekingen kun je filteren op alle materieel boekingen die zijn gemaakt in Exact bouw7 en je hebt de mogelijkheid om een boeking aan te maken.

Ook wanneer er wordt gefilterd worden de totalen getoond onderaan de pagina.

Exporteren op basis van de filters

Met deze functionaliteit krijg je een .xlsx exportbestand, die je kan inzetten om alle boekingen op een bepaald project te krijgen. Maak gebruik van de beschikbare filters en klik op Exporteren.

Een nieuw scherm opent zich waar je een datumbereik kan selecteren. Als dat goed staat, klik dan op Exporteren.

Vervolgens wordt de .xlsx download gestart.


Materieel in het project
Nadat je je materieel hebt aangemaakt kan er geboekt worden.
Dit doe je in een project onder het tabje "Materieel".

Zodra je materieel wil gaan boeken, klik dan op de groene + knop

Nadat je op de groene knop hebt geklikt opent een pop-up scherm, in dit scherm geef jij aan welk materieel je wilt boeken. Zie onderstaand voorbeeld.

Wij hebben de rechten standaard uitstaan, denk er dus aan dat je deze per afdeling juist instelt.


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!

Heb je het antwoord gevonden?