De vernieuwde regie facturatie komt eraan. Deze module kent een aantal flinke verbeteringen in vergelijking met de oude versie:

  1. Verslepen van factuurregels.
  2. Samenvoegen van factuurregels.
  3. Status gefactureerd per kostenregel.

In deze handleiding laten we alle mogelijkheden zien van de nieuwe regie facturatie. In dit eerste deel vertellen we je hoe je de factuur op kunt maken. Onderaan de pagina kun je doorklikken naar de volgende handleiding, daarin vertellen we hoe je de factuurregels kunt verslepen en samenvoegen. Kortom, de volgende handleiding laat je alles zien over het genereren en aanmaken van de factuurregels en alle opties die daarbij horen.

Om te beginnen open je een project en ga je naar 'Facturatie BETA'. Vervolgens selecteer je de optie 'Regie'.

Deze pagina ziet er als volgt uit: ⬇️

Wil je een gedeelte van het project factureren? Dan selecteer je aan de linkerkant een periode.

Vervolgens kun je de kostentypes selecteren die je wilt gaan factureren.
Alle geregistreerde materialen, uren, afval, materieel, leverbonnen en inkoopfacturen kunnen automatisch gedetailleerd worden opgenomen in de factuur.

Hierbij heb je de keuze uit:

Zodra je een vinkje hebt gezet bij het kostentype welke je wilt factureren, kun je kiezen uit de volgende opties:

  1. Alle regels los op de factuur tonen.
  2. Alle items gegroepeerd op één regel
  3. Alle items gegroepeerd op omschrijving (regels met dezelfde omschrijvingen worden bij elkaar in 1 regel gezet)

Ben je klaar met je selectie, klik dan op 'Genereer factuurregels'. Vervolgens zie je aan de rechterkant je voorbeeldfactuur. Zo kun je altijd vooraf zien hoe je factuur er uit komt te zien.

Wil je zelf nog regels toevoegen aan je factuur? Dit kun je doen door op de oranje knop 'Aanpassen' te klikken.

Nadat je op "Aanpassen" hebt geklikt verschijnt er een pop- up venster.

Klik hier voor het vervolg van deze handleiding.

Heeft u het antwoord gevonden?