Voor elke taak die je in bouw7 aanmaakt en te maken heeft met een handeling in Exact Online, maakt bouw7 een achtergrond taak in jouw Exact bouw7 omgeving aan. De taken geven jou, maar ook bij foutmeldingen de helpdesk, informatie over de handelingen die je hebt uitgevoerd en of deze goed terecht zijn gekomen in Exact Online.

Deze taken worden vervolgens op de achtergrond uitgevoerd. Je kunt deze taken op 2 manieren terugvinden.

De eerste manier is rechtsboven. Je kunt hier op het poppetje klikken en vervolgens klikken op de knop "Achtergrondtaken".

De tweede manier is zichtbaar zodra de taak wordt uitgevoerd. Er verschijnen dan 2 pijltjes in een cirkel rechtsboven in je scherm. Je kunt vervolgens hierop klikken en er gelijk onder zien welke taak er op dat moment wordt uitgevoerd. Dit ziet er zoals onderstaande afbeelding uit.

Wanneer je op deze taak hebt geklikt ga je naar het "Achtergrondtaken" -scherm. Hier vind je de huidige taken, maar is het ook mogelijk om te zoeken naar reeds uitgevoerde taken. We vinden hier dan ook gelijk de taak die we hadden aangeklikt en kunnen aan de linkerkant zien wat de huidige status van deze taak is. Is deze taak nog in behandeling of is die bijvoorbeeld succesvol of onsuccesvol afgerond.

Teven kunnen we nu klikken op de knop "Toon details" om meer te weten te komen over de taak die momenteel wordt uitgevoerd. Zodra je klikt, klapt het menu uit en worden deze gegevens zichtbaar.

We zien onderin nu de uitgevoerde stappen, dit heeft bouw7 dus allemaal uitgevoerd om de taak te voltooien. Omdat deze taak succesvol is uitgevoerd hebben we een groen bolletje voor de naam staan. De taak had natuurlijk ook een onsuccesvol resultaat kunnen hebben. In deze stappen kan je dan precies op welk punt in het proces de taak is vastgelopen. Vervolgens kan je dus beslissen of je dit zelf kunt oplossen of hier de hulp van de helpdesk bij benodigd bent. (Geef de Taak UUID dan ook aan hen door.)

Zoeken

Het kan ook zo zijn dat je opzoek bent naar een specifieke taak. Er mist bijvoorbeeld een factuur in Exact Online. Je kan deze dan opzoeken via de achtergrondtaken.

Je kan hier vervolgens op een aantal manieren zoeken. Je kan gebruik maken van de zoekbalk aan de linkerkant. Hier kan je zoeken op het ID van een factuur maar ook op factuurnummer of contact. Tevens is het mogelijk met de vinkjes aan de rechterkant om alle taken te zoeken die zijn Afgerond, Mislukt, Gepauzeerd of nog In behandeling zijn. Let daarbij ook op het het dropdown menu met de verschillende looptijden.

Het is ook mogelijk om taken te plannen. Meer informatie hierover vind je hier.

Vragen hierover kan je stellen in onze Live-chat of je kan bellen naar: 085-401 83 77

Succes!

Heeft u het antwoord gevonden?