Klik hier om het artikel te openen in je browser

Wil je persoonlijke uitleg over de koppeling met Exact online? Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat of telefoon 085- 40 18 377 en plan een mini consult met één van onze consultants.

Voor elke taak die je in bouw7 aanmaakt en die te maken heeft met een handeling in Exact Online, maakt bouw7 een achtergrondtaak in jouw Exact bouw7 omgeving aan. De taken geven jou, maar bij foutmeldingen ook de helpdesk, informatie over de handelingen die je hebt uitgevoerd en of deze goed terecht zijn gekomen in Exact Online.

Deze taken worden vervolgens op de achtergrond uitgevoerd. Door op de twee rondje pijltjes te klikken, open je de achtergrondtaken.

Hier vind je de huidige taken, en de reeds uitgevoerde taken. Zo kun je per regel direct zien of deze succesvol is afgerond, nog in behandeling is of dat een foutmelding is opgetreden. In het geval van een foutmelding zal deze altijd als eerste worden getoond. Door op de taak te klikken kun je deze uitklappen om de stappen te controleren.

De achtergrondtaak

Wanneer je op een taak klikt ga je verder naar de achterliggende stappen die worden uitgevoerd. Dit heeft bouw7 dus allemaal uitgevoerd om de taak te voltooien. Omdat deze taak succesvol is uitgevoerd hebben we een groen bolletje voor de naam staan. De uitgevoerde stappen gaan op volgorde van boven naar beneden.

Een foutmelding

Het kan wel eens voorkomen dat er een foutmelding wordt gegeven in de achtergrondtaak. Op dat moment wordt dat duidelijk door middel van de rode stip bij de achtergrondtaken.

Klik vervolgens op de taak om in detail te kunnen zien bij welke stap de foutmelding optreedt. Door op Help te klikken kun je in de meeste gevallen zelf de foutmelding oplossen. Lukt het je niet om de foutmelding op te lossen? Neem dan contact op met het Customer Succes-team en stuur de foutmelding door.

Instellingen

Standaard wordt er een gemakkelijk leesbare melding getoond, maar wanneer je op het tandwiel klikt heb je de mogelijkheid om een uitgebreide versie van de achtergrondtaak in te zien.


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!


Trefwoorden: Exact, achtergrondtaak, koppeling, integratie, taken, uitvoeren, foutmelding, succesvol

Heb je het antwoord gevonden?