Klik hier om het artikel te openen in je browser

Hieronder vind je een uitleg over de verschillende bedragen die in je financieel overzicht staan van je project.


De nummers in de afbeelding staan gelijk aan de nummers in de tabel.

Type

Nummer

Berekening

Begroot Uren

1

Bedrag begroot arbeid hoofdproject + bedrag begroot arbeid subproject(en)

Begroot Materiaal

2

Bedrag begroot materiaal hoofdproject + bedrag begroot materiaal subproject(en)

Begroot Materieel

3

Bedrag begroot materieel hoofdproject + bedrag begroot materieel subproject(en)

Begroot Afval

4

Bedrag begroot afval hoofdproject + bedrag begroot afval subproject(en)

Begroot Inkoop

5

Bedrag begroot IO/OA/overig hoofdproject + bedrag begroot IO/OA/overig subproject(en)

Begroot Totaal

6

= 1+2+3+4+5

Prognose Uren

7

Bedrag prognose arbeid hoofdproject + prognose begroot arbeid subproject(en)

Prognose Materiaal

8

Bedrag prognose materiaal hoofdproject + bedrag prognose materiaal subproject(en)

Prognose Materieel

9

Bedrag begroot prognose hoofdproject + bedrag prognose materieel subproject(en)

Prognose Afval

10

Bedrag prognose afval hoofdproject + bedrag prognose afval subproject(en)

Prognose Inkoop

11

Bedrag prognose IO/OA/overig hoofdproject + bedrag prognose IO/OA/overig subproject(en)

Prognose Totaal

12

= 7+8+9+10+11

Gerealiseerd Uren

13

Gerealiseerde kosten Arbeid van hoofdproject en subproject(en)

Gerealiseerd Materiaal

14

Gerealiseerde kosten Materiaal van hoofdproject en subproject(en)

Gerealiseerd Materieel

15

Gerealiseerde kosten Materieel van hoofdproject en subproject(en)

Gerealiseerd Afval

16

Gerealiseerde kosten Afval van hoofdproject en subproject(en)

Gerealiseerd Inkoop

17

Gerealiseerde kosten inkoop verwerkt (kostentype: leverbon, inkoop, onderaanneming) van hoofdproject en subproject(en)

Gerealiseerd Totaal

18

= 13+14+15+16+17

Niet Verwerkte Verplichtingen

19

Verplichtingen Niet verwerkt van hoofdproject en subproject(en)

Niet Verwerkte Openstaande termijnen

20

Openstaande termijnen van hoofdproject en subproject(en)

Niet Verwerkt Totaal

21

= 19+20

Verwacht

22

Gerealiseerde kosten + Niet verwerkte verplichten en openstaande termijnen

Verwacht

22

= 18+21

AK (Algemene Kosten)

23

Vast bedrag (handmatig invoeren bij aanmaken/bewerken project) of een AK percentage aan koppelen aan een projectcategorie

Begroot Totaal

24

= 6+42+23

Begroot Aangenomen

25

Vast bedrag (handmatig invoeren bij aanmaken/bewerken project)

Begroot Meerwerk

26

Vast bedrag (handmatig invoeren bij aanmaken/bewerken project) + aangenomen som & meerwerk bedrag subproject(en)

Begroot Totaal omzet

27

= 25+26

Resultaat

28

= 27-24

BWM (Bruto Winst Marge)

29

= ((27-24)/27)*100

AK (Algemene Kosten)

31

Berekening: Totaal kosten prognose (12) * % AK van geselecteerd categorie project, Geen categorie = geen berekening

Prognose Algemene kosten

32

Berekening: Totaal kosten prognose (12) * % AK van geselecteerd categorie project, Geen categorie = geen berekening

Prognose Totaal kosten

33

= 12+31

Prognose

34

= zelfde bedrag als 25

AK (Algemene Kosten)

35

Berekening: Totaal kosten gerealiseerd (18) * % AK van geselecteerd categorie project, Geen categorie = geen berekening

Gerealiseerd

36

= 18+35

Gerealiseerd

37

Gefactureerd hoofdproject + subproject(en)

Te factureren

38

= 43 - 37

AK (Algemene Kosten)

39

= zelfde bedrag als 35

Verwacht

40

= 22 + 39
= zelfde bedrag als 34

Verwacht Totale kosten

41

som: 33+34 / zelfde bedrag als 43

Winst & Risico

42

Vast bedrag (handmatig invoeren bij aanmaken/bewerken project)

Verwacht Totale omzet

43

= 33+34

Resultaat Prognose

44

= 43-32

BWM (Bruto Winst Marge)

45

= ((43-32)/43) *100

Resultaat

46

= 37-36

BWM (Bruto Winst Marge)

47

= ((37-36)/37)*100

Resultaat

48

= 41-40

BWM (Bruto Winst Marge)

49

= ((41-40)/41)*100


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!

Heb je het antwoord gevonden?