Klik hier om het artikel te openen in je browser

Het kan wel eens voorkomen dat je met de koppeling tussen Exact Online Bouw en Exact Online een foutmelding krijgt vanuit de achtergrondtaken. Vaak is dat snel op te lossen en kun je direct weer verder. In deze handleiding leggen we uit hoe je deze foutmeldingen kunt oplossen.

De foutmelding

Zodra je een foutmelding krijgt zie je dat direct door middel van de rode melding die in beeld komt. Soms is hij wat groter met meer gedetailleerde informatie:

Klik vervolgens op Taak openen. Je ziet dit in beeld staan:

Als je dan wat naar beneden scrollt komt de foutmelding in beeld:

Deze foutcodes kun je terugvinden in onze helpdesk via de knop met het vraagteken:

Staat de code er niet tussen? Neem dan contact op met het Customer succes team.

Krijg je wel een rode melding in beeld maar zie je verder geen rode pop up in beeld?

Klik dan op de twee pijltjes:

Je kan dan de taken open klikken, en zien wat de reden is dat het doorboeken niet lukte.

Je ziet nu allemaal grijze bolletjes staan, en de inkoopfactuur waarbij het fout ging:

Je ziet bovenin nu een rood bolletje dat het niet succesvol is afgerond. Scroll naar beneden om meer informatie te krijgen

Ook hier zie je in het rood nu een foutmelding bij staan:

Tip: het is mogelijk om meer informatie te krijgen over deze foutmeldingen. Klik dan op het tandwiel:

En vink de juiste hokjes aan:


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!



Trefwoorden: Achtergrondtaken, foutmeldingen, code, support, melding, error, rood, foutcode

Heb je het antwoord gevonden?