Hiermee kan er een vorderingsstaat/ afrekenstaat aangenomen naar je opdrachtgever worden gestuurd ter goedkeuring. En heb je de mogelijkheid om termijnen gedeeltelijk factureren.

Om een vorderingsstaat/ afrekenstaat aangenomen aan te maken ga je naar Project > facturatie.

Aanmaken termijnschema

Hiervoor is het eerst belangrijk dat er een termijnschema wordt aangemaakt.

Nadat je deze hebt aangemaakt klik je op de termijn.

Nu kun je in het overzicht een vorderingsstaat/ afrekenstaat aangenomen aanmaken en een deel van een termijn afroepen.

Vul het bedrag in waar je een vorderingsstaat/ afrekenstaat aangenomen voor wil aanmaken bij bedrag nu ontvangen of het aantal ontvangen. Vul een datumbereik in en klik vervolgens op aanmaken.

Vervolgens kan er pdf worden gegenereerd welke je naar de klant kunt sturen ter goedkeuring.


Importeren

Naast het aanmaken van een termijnschema, is het ook mogelijk om vanuit een excel export een termijnschema te importeren.

Het excel bestand moet je opbouwen met de volgende kolommen:

  • Hoofdstuk naam

  • Code

  • Omschrijving

  • Aantal

  • Eenheid

  • Stukprijs

  • Subtotaal

Let op: je hoeft geen kopregel met kolomnamen in het bestand mee te geven!

Klik op de importeren knop en selecteer het excel bestand. Hierna zal er automatisch een termijnschema worden ingeladen.


Mail of maak een conceptfactuur

Wanneer de vorderingsstaat/ afrekenstaat aangenomen is opgeslagen kun je door middel van het envelop icoontje deze mailen naar je opdrachtgever. Het factuur icoontje links in het scherm zorgt ervoor dat je de staat om kunt zetten in een conceptfactuur.

Statussen

Elke staat heeft een aantal statussen die kunnen worden gebruik.

Bij Email versturen gaat de status naar Verstuurd. Bij een Factuur aanmaken > gaat de status naar Gefactureerd. Wanneer de factuur is afgeletterd in Exact dan gaat de status automatisch naar Betaald. De overige statussen Akkoord en Niet akkoord zijn handmatig aan te passen.

Zo heb je dus de mogelijkheid om een deel van je termijn te laten goedkeuren of te factureren.

Wil je persoonlijke uitleg over een gestroomlijnd verkoopproces voor jullie organisatie? Neem dan contact op met ons Customer Success team via de live chat of telefoon 085- 40 18 377 en plan een mini consult met één van onze consultants. Of mail naar consultancy@bouw7.nl voor een afspraak!


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!


Trefwoorden: Vorderingsstaat, gedeeltelijk, factureren, termijnen, projecten, importeren, termijnstaat, importeren, termijn, vordering, vorderings

Heb je het antwoord gevonden?