Om gebruik te kunnen maken van de vernieuwde Exact bouw7 versie, moet dit eerst geactiveerd worden in jullie omgeving door onze supportafdeling.

De integratie kun je zelf uitvoeren, maar het is uiteraard ook mogelijk om de integratie samen met een consultant te doorlopen.

Vraag de activering aan via de chat, mail naar vragen@bouw7.nl of bel naar 085-4018377.

Voordelen van de vernieuwde integratie

  • Betalingsgegevens bij de in- of verkoopboeking zodat alleen de juiste facturen mee worden genomen in de betaalbatch van Exact Online;

  • Betaalstatus van in- en verkoopfacturen worden gesynchroniseerd. Op deze manier zie je ook in Exact bouw7 automatisch de status van je facturen;

  • De synchronisatie van projecten. Hierdoor zijn de financiële boekingen ook in Exact Online zichtbaar op het project; (Vanaf Exact bouw7 Geavanceerd)

  • De PDF van in- en verkoopfacturen worden ook in Exact Online getoond;

  • Bij het aanmaken van contacten in bouw7 krijgen deze nu automatisch een debiteurnummer. Hierdoor hoeven contacten dus niet per se meer aangemaakt worden in Exact Online;

  • Contacten worden direct geüpdatet bij een aanpassing in Exact Online of Exact bouw7;

  • Synchronisatie van de medewerkers tussen Exact bouw7 en Exact Online;

  • De mogelijkheid om meerdere financiële administraties te koppelen aan de projectadministratie in Exact bouw7 (Vanaf Exact bouw7 Geavanceerd)

  • De mogelijkheid om Exact Payroll te koppelen aan Exact bouw7

In de nabije toekomst:

  • De mogelijkheid om OHW te koppelen aan Exact Online. Synchroniseer de kosten op projectniveau naar Exact Online, en laat boekingen vrijvallen bij het afsluiten van een project (Exact bouw7 Premium functionaliteit)

Daarnaast werkt de nieuwe Exact bouw7 integratie met een achtergrondtaken planner. Met deze planner kun je taken laten herhalen. Dit kan op verschillende momenten en verschillende tijden. Je hebt keuze uit verschillende mogelijkheden, klik hier voor het artikel.


Integratie zelf uitvoeren

Raadpleeg de volgende artikelen voor het zelf uitvoeren van de integratie:

Let op: Controleer na de koppeling opnieuw de Exact Online instellingen (tip: maak een printscreen van de huidige instellingen).

  • Dagboeken

  • Standaard grootboeknummer inkoop/ verkoop

  • BTW codes koppelen inkoop/ verkoop

Let op: Werk je met filialen? Zorg dat de filialen gekoppeld worden aan de juiste financiële administratie

Schakel je toch liever de hulp in van 1 van onze consultants? Laat het ons weten via de chat, mail naar vragen@bouw7.nl of bel naar 085-4018377.


Hulp bij integratie

Dagdeel Exact bouw7 nieuwe integratie

De prijs voor dit mini consult bedraagt € 210,- excl. btw (maximaal 2 uren)

Instellen integratie:

  • Koppeling Exact Online upgraden;

  • Controle en synchronisatie grootboekrekeningen, dagboeken, BTW-codes;

  • Controleren rechten profielen upgraden voor gebruik nieuwe koppeling;

  • Testen van inkoop- en verkoopfactuur, relaties, projecten en medewerkers met gebruik van nieuwe koppeling;

  • Instellen achtergrond planner.

Training van gebruik integratie:

  • Nieuwe wijze trainen inkoop- en verkoopfacturen;

  • Lezen van foutmeldingen in de achtergrondtaken;

  • Aanmaken van relaties via bouw7 uitleggen;

  • Uitleg gebruik achtergrondplanner;

  • Eventueel ruimte voor andere vragen.

Voorbereidingen

Om het mini consult optimaal te benutten vragen we de jullie om zo goed mogelijk voorbereid aan de sessie deel te nemen.

Zorg dat alle inloggegevens beschikbaar zijn:

  • Exact bouw7 inloggegevens van de admin;

  • Exact Online inloggegevens inclusief 2FA op de telefoon (6 cijferige code via Google Authenticator).

Denk vooraf na over de invulling van de achtergrond planner. Welke taken wil je herhalen en wanneer / hoe vaak?

Let op: Is de contactenlijst in Exact bouw7 vervuild of zijn er dubbelingen dan kan het meer tijd kosten. Uiteraard kun je dit ook zelf ‘opruimen’.

Heb je het antwoord gevonden?