De afrekenstaat zorgt ervoor dat je de kosten die op het project zijn gemaakt door kunt sturen naar de ontvangende partij. Je vindt de afrekenstaat regie onder Project > Facturatie > Afrekenstaat regie (staat de afrekenstaat in jouw account niet aan, vraag via de chat om de module aan te zetten).


Om een afrekenstaat te genereren of te versturen zijn de volgende stappen nodig.

1. Kostenregels

Datumbereik
Door een begin- en einddatum te kiezen zorg je ervoor dat alleen de kosten van de gekozen periode op de afrekenstaat komen. Kies je geen datums, dan komen alle kosten van het project op de afrekenstaat.

Bewakingscodes

Indien je bewakingscode(s) selecteert kun je alleen de boekingen selecteren die gekoppeld zijn aan die bewakingscodes.

Kostenoverzicht: Rechtsboven kun je naar het kostenoverzicht van het project gaan om de status van de boekingsregels te bekijken. Alleen boekingsregels met de status geregistreerd worden met de afrekenstaat meegenomen

2. Kostentypes
Hier kun je verschillende kosten selecteren en aangeven welke weergave mee moet worden genomen. Door een kostentype aan te vinken, krijg je vervolgens verschillende opties voor de weergave van de kosten. Als extra optie kun je bij de Uren ook meerdere uurtypes selecteren.

Opties

Vervolgens ga je naar de opties. Hier kun je een contact of contactpersoon selecteren. Ook heb je de mogelijkheid een Kenmerk en een omschrijving mee te geven.

Prijs per eenheid: Per eenheid wordt de prijs getoond

Totalen tonen: Er worden alleen totalen getoond per kostentype

BSN tonen: Het BSN nummer van de medewerkers wordt op de afrekenstaat getoond.

Voorbeeld: Om direct de afrekenstaat te controleren kun je een voorbeeld maken.

Nadat je alles hebt ingevuld kun je de afrekenstaat Aanmaken.

Met de de knop "E-mail versturen" wordt de afrekenstaat naar de ontvangende partij gestuurd. Ook krijg je de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen en kun je de pdf's samenvoegen.

4 Afrekenstaten en overige informatie
Nadat de afrekenstaat is aangemaakt zie je aan de rechterkant de kolom met de aangemaakte afrekenstaten.

In de regel zie je een aantal icoontjes waar je op kunt klikken.

Blad: Er wordt een conceptfactuur gemaakt van de afrekenstaat.

Oog: Er wordt een voorbeeld getoond van de afrekenstaat.

Envelop: Hiermee kun je de afrekenstaat mailen.

Prullenbak: Hiermee kan de afrekenstaat verwijderd worden.

Status: Per afrekenstaat kun je een status meegeven zodat je de huidige stand van de afrekenstaat kunt aangeven.

Verzonden mails

Alle verzonden mails die zijn verstuurd zijn hieronder te vinden. Deze kun je nogmaals versturen en zijn de verdere details zichtbaar.,

Historie

Hier kun je logs vinden van wie en wanneer de afrekenstaat heeft verzonden, aangemaakt en bewerkt.


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!


Trefwoorden: regie, afrekenstaat, formulier, kosten, ondertekenen, afreken, staat, opdrachtgever, proforma,

Heb je het antwoord gevonden?