Staan er (meerdere) regels in een inkoopcontract en wil je deze afroepen en/of een uitvoerdersbon uitschrijven? Zodra het inkoop- of onderaannemers contract de status bevestigd, besteld, wachten op reactie of geleverd heeft, kun je het contract afroepen.

Je kunt het contract via 2 wegen afroepen.

  1. Via de groene knop afroepen rechtsboven in het contract detailscherm - via deze weg kun je meerdere regels geheel/gedeeltelijk tegelijk afroepen (je hebt hier ook de mogelijkheid om alle regels af te roepen).

  2. Via het potloodje in de inkoopregels - via deze weg kun je een gedeelte van of een totale regel afroepen.

Vervolgens krijg je een detailscherm waarbij je de termijnregel in delen kunt afroepen.

Vul het 'Aantal nu ontvangen' of het 'Bedrag nu ontvangen' in. Het ene veld vult het andere veld voor je in.

Vervolgens heb je de mogelijkheid om een uitvoerdersbon aan te maken, door dit aan te vinken. Hierbij kun je een handtekening selecteren door middel van de medewerker en optioneel een extra opmerking meegeven.

Klik op Afroepen. Hiermee wordt er tevens automatisch een financiƫle verplichting (leverbon) aangemaakt van het bedrag wat je hebt ingevoerd.


Email versturen

Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om de email vanuit dit scherm gelijk te verzenden. Door dit vinkje aan te zetten kan je het e-mailadres van de leverancier of onderaannemer selecteren of zelf aanvullen.

Zodra je alle gewenste gegevens hebt ingevuld klik je op Afroepen en wordt de uitvoerdersbon aangemaakt en via de mail verstuurd.

In het overzicht van het contract kun je onder "Afgeroepen bonnen" de aangemaakte bonnen terugvinden en opnieuw verzenden door middel van het envelopje. Deze uitvoerdersbonnen worden ook toegevoegd aan de bestanden van het gekoppelde project.


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.

Succes!


Trefwoorden: Contract, inkoop, uitvoerdersbon, mail, inkooporder, onderaannemers contract.

Heb je het antwoord gevonden?