Om naar de nieuwe instellingenpagina te gaan ga je rechtsboven in Exact Online Bouw naar het poppetje --> Instellingen

Mijn Account

De eerste pagina die je hier ziet zijn je account instellingen. Hier zie je het overzicht van alle instellingen voor je organisatie. Zo kun je de organisatiegegevens en de financiƫle gegevens wijzigen. Ook heb je hier de mogelijkheid om een bedrijfslogo toe te voegen en om een notitie voor je dashboard aan te maken.


Mijn abonnement

Bij het kopje 'Mijn abonnement' kan je je abonnement beheren. Hier zie je de kosten van het abonnement terug, en kan je zien hoeveel basis- en platformgebruikers je in gebruik hebt, en hoeveel er in het abonnement zitten. Door op de knop abbonement beheren te klikken krijg je de mogelijkheid je contract aan te passen.


Tarieven

Op de pagina 'Tarieven' vind je alle uurtarieven per uurtype van je organisatie. Ook kan je hier organisatiebreed toeslagen invullen --> Als je de toeslagen hier invult, gelden de toeslagen voor de gehele organisatie.


Offerte

Hier kun je de instellingen voor de offertes meegeven. Je kan hier aangeven waar je bijvoorbeeld de standaard handtekening positie wil hebben. Ook is het mogelijk om je eigen sjablonen te maken. Deze kun je gebruiken in de offertes die je gaat opstellen.

Onder het tabje Statussen kun je de offertestatussen wijzigen of een nieuwe status toevoegen.

.


Planning

Bij Planning kan je de start- en eindtijd van je werkdagen invullen. Ook het aantal uren dat op een dag gewerkt wordt kan je hier organisatiebreed instellen.


Project

Bij Project kan je instellingen toevoegen voor je projecten. Ook PDF instellingen, de instellingen voor Control en instellingen voor bestandstypes kan je hier terugvinden. Daarnaast kan je bij het laatste tabblad de verwijderde projecten terugvinden.


KAM

Onder KAM instellingen vind je de probleemtypes, inspectiegroepen, inspectieformulieren en dagboeken terug. Ook kan je hier bijvoorbeeld nieuwe probleemtypes aanmaken.


Onder het tabje 'Factuur' kan je standaard factuurinstellingen aanmaken, zoals voettekst, betalingstermijnen en G-rekening instellingen. Daarnaast kan je hier ook standaard sjablonen aanmaken voor je facturen, en kan je standaard factuurbijlagen toevoegen.


Inkoop

Bij Inkoop zie je als eerste je sjablonen terug voor bijvoorbeeld de Omschrijving inkooporder. Deze kan je wijzigen, of je kan nieuwe aanmaken vanuit hier. Verder vind je hier de contractinstellingen terug, en de standaard betalingsafspraak (voor aanmaken IO/OA vanuit mobiele applicatie).

Fiattering: Hier kan je workflows instellen voor je fiattering.(handleiding)

E-mails: Je kan hier sjablonen aanmaken of wijzigen voor je e-mails vanuit Exact Online Bouw


Notificaties

Bij het tabje 'Notificaties' kan je notificaties instellen per afdeling. Je kan hier aangeven voor welke zaken je notificaties wil ontvangen per afdeling.


Rechten

Bij het laatste tabje 'Rechten' kan je rechten geven voor webomgeving en mobiele omgeving. Dit gaat ook per afdeling. Voor meer info kan je dit artikel bekijken: https://support.bouw7.nl/nl/articles/2409380-rechtenstructuur


Heb je hier nog meer vragen over?
Neem dan contact op met ons Customer Success Team via de live chat.

Succes!


Trefwoorden: instellingen, organisatie, account, abonnement, beheren, tarieven, toeslagen, offertes, factuur, planning, projecten, KAM, inkoop, fiattering, workflows, e-mails, notificaties, rechten, afdeling


Heb je het antwoord gevonden?