Indien er een koppeling tussen Exact Online Bouw en Exact Online aanwezig is, heb je de mogelijkheid om standaard betalingscondities uit Exact Online op te halen en in te stellen in Exact Online Bouw. Dit kun je instellen per organisatie, per filiaal of per contact. Uiteraard kun je dit op factuurniveau nog weer bewerken.

Deze betalingsconditie wordt vervolgens gebruikt om je vervaldatum op je in- en verkoopfacturen te bepalen.

Organisatie

Om de betalingsconditie in te stellen ga je naar de "Exact instellingen" en klik je op Modules.

Zet vervolgens de toggle betalingsconditie aan.

Zoals hieronder weergegeven wordt de kolom "Betalingscondities" aan de pagina toegevoegd. Hier kun je een standaard betalingsconditie voor inkoop en verkoop instellen.

Filiaal

Ga naar filialen en klik op bewerken.

Onder "Administratie informatie" kun je de betalingsconditie voor inkoop en verkoop instellen.

Per contact

Ook heb je de mogelijkheid om een afwijkende betalingsconditie per contact in te stellen. Ga hiervoor naar Contact en klik op bewerken.

Onderaan de pagina onder "Administratie koppelen" kies je vervolgens de betalingsconditie die je wil gebruiken.


Tip: Gebruik je Exact Online en heb je bij alle contacten al een betalingsconditie ingesteld? Dan kun je deze gemakkelijk synchroniseren met Exact Online Bouw.

Klik op Contacten synchroniseren > Van Exact Online naar Exact bouw7 > Synchroniseren.


In- en verkoopfacturen

Zodra je gebruik maakt van de module en de betalingsconditie ingesteld zijn zal het veld betalingsconditie bij inkoopfacturen en verkoopfacturen zichtbaar zijn en kun je deze hier nog wijzigen indien gewenst.

Inkoopfacturen

Verkoopfacturen


Heb je hier nog meer vragen over?

Neem dan contact op met ons Customer success team via de live chat.


Succes!

Heb je het antwoord gevonden?