Het komt natuurlijk weleens voor dat je medewerker om wat voor reden dan ook uit dienst gaat of in het geval van zzp'ers, dat deze een tijdje niet meer aan de slag gaan bij jullie in de organisatie.

Omdat je alle data wilt behouden die deze medewerker heeft geboekt in bouw7 moet je deze medewerker niet verwijderen uit het systeem.

Wat te doen?

Maak onder 'Medewerker' > 'Afdeling' een nieuwe afdeling aan met als naam bijvoorbeeld 'Oud medewerkers' of 'Ontslag' en zet deze op 'Inactief'.

Ga vervolgens naar de betreffende medewerker, klik op het potloodje om te bewerken en verander de afdeling en verander het type gebruiker naar "Zonder gebruiker" en zet de medewerker naar de nieuwe afdeling. Om te voorkomen dat je oud-medewerker nog gebruik kan maken van de bouw7 applicatie raden we tevens aan om het e-mailadres en wachtwoord te veranderen.

Let op!! Als de medewerker nog in een project staat ingepland zal deze eerst verwijderd moeten worden zodat deze niet meer zichtbaar zal zijn in het project. De medewerker zal door het inactief zetten niet meer in de planning zichtbaar zijn.

Succes!

Heeft u het antwoord gevonden?